Головна » 2016 » Січень » 6 » УРОК-ПРОЕКТ НА ТЕМУ: Історія української гривні
02:25
УРОК-ПРОЕКТ НА ТЕМУ: Історія української гривні

ПРОДОВЖЕННЯ:https://drive.google.com/folderview?id=0B22hrH_HRcyzaTJGMXR3Q3RtSk0&usp=sharing

ВІДДІЛ ОСВІТИ І НАУКИ 

ПУСТОМИТІВСЬКОЇ  РАЙОННОЇ  ДЕРЖАВНОЇ  АДМІНІСТРАЦІЇ

 

 

 

 

 

 

 

ВІДКРИТИЙ

УРОК-ПРОЕКТ

 НА ТЕМУ:

Історія української гривні

 

 

 

                

 

                                                                        Підготувала

                                                                          Супик Любов Богданівна

                                                       вчитель історії

                                                                           Зубрянського НВК І-ІІІ ст.

                                                                           Пустомитівського району

                                                               Львівської області

 

 

 

 

 

Пустомити – 2016

 

 

ТЕМА. Історія української гривні

 

Навчальні цілі:

-        Коли, де і ким були запроваджені перші українські гроші;

-        Історія українських грошей від найдавніших часів;

-        Походження назви сучасної  української грошової  одиниці – «гривні»;                          

-        Походження символів, зображених на українських грошах різних часів;

-         Значення української національної грошової одиниці гривни для         розбудови та становлення української держави.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні будуть знати:

  •  історію виникнення та розвитку українських грошей;
  • історію походження назви сучасної  української грошової  

одиниці – «гривні»;                          

  • історію походження символів, зображених на українських грошах різних часів;
  • важливість взаємозв’язку минулої історії українських грошей із сучасною.

Обладнання:  карта України, мультимедійні засоби, презентації, Додатки 1, 2, 3, 4, 5, 6 (додаються).

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок-проект.

Проектні завдання :

  • «Історики» - дослідження  теми «Гривня за часів Київської Русі» та створення  стінгазети «Історія української гривні»;
  • «Дослідники» - дослідження теми «Історія української гривні в часи національно-визвольних змагань» та презентація до неї;
  • «Художники» - дослідження теми «Історія української гривні в наш час» та презентація до неї; створення  зразків-проектів грошової одиниці Зубрянського навчально-виховного комплексу (фото додаються).

 

ХІД УРОКУ

 

І. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя (презентація «Вислови про гроші»- Додаток 1):

Гроші щастя не приносять,

але здорово зміцнюють нервову систему.

(невідомий автор)

Біда з грішми — біда без грошей

(українська приказка)

 

Всім відомо, що за гроші можна купити туфлі, але не щастя, їжу, але не апетит, ліжко, але не сон, ліки, але не здоров'я, слуг, але не друзів, розваги, але не радість, вчителів, але не розум

 

Гроші для людей розумних складають засіб,

для дурнів - мету

(А. Декурсель)

 

Де гроші говорять, там правда мовчить

(українська приказка)

 

Корінь усього лихого – це грошолюбство…

 

 

     Задумуючись над цими висловами, я сподіваюся, що ви зрозуміли основну думку, яку б мені хотілося довести. «Коренем» проблем, які пов’язані з грішми є не самі гроші, а відношення людей до них. «Грошолюбство», тобто любов до грошей псують людину, заохочують до поганих, часом жахливих вчинків. А самі гроші в історії людства стали зручним елементом у сфері торгівлі, допоміжним засобом для товарообміну.

Сьогодні ми поговоримо про історію виникнення української національної валюти – гривни.

     Зокрема ми з’ясуємо:

  • Коли, де і ким були запроваджені перші українські гроші;
  • Історію українських грошей від найдавніших часів;
  • Походження назви сучасної  української грошової  одиниці – «гривни»;                          
  • Походження символів, зображених на українських грошах різних часів.

 

     Для цього ми з вами протягом двох тижнів зорганізували проектну діяльність в даному напрямку. Клас був поділений завчасно на три команди, кожна з яких мала своє завдання. Це команди «Історики», «Дослідники» та «Художники».

    Команда «Істориків» працювала над темою «Гривня за часів Київської Русі», «Дослідники» досліджували історію створення української національної одиниці, гривни, в часи визвольних змагань у першій половині ХХ ст., «Художники» - над темою «Історія сучасної української гривні» та створенням грошей нашої школи, враховуючи стилістичні та символічні елементи, притаманні грошовим знакам.

    Отже, поділитися зі своїми дослідженнями запрошується команда «Істориків».

 

ІІ. Хід уроку

 

  1. Гривна за часів Київської Русі

Виступи учнів.

    Капітан команди «Істориків» представляє презентацію «Гривня за часів Київської Русі» (Додаток 2), робить підсумки.

 Слово вчителя:

    - Отже, поділитися зі своїми дослідженнями запрошується команда «Дослідників», яка підсумовує опрацьований матеріал.

 

 Завдання для команд «Дістатись до вершини гори»(Додаток 3)

  • Спочатку учні вгадують слова за допомогою запитань, а розгадані слова у свою чергу допомагають «підніматись по схилах гори наверх»;
  • Початкові або інші букви з цих слів дають розв’язку ключового слова, що і свідчить про « підкорення вершини гори».

На завдання виділяється – 7 хв. За правильний розв’язок – 7 балів, а за першість – 1 бал.

Відповіді: 1 - гривня, 2 - рубль, 3 - лічби, 4 - ваги, 5 - новгородські, 6 - татарські; ключове слово - гривна

 

  1. Історія української гривни в часи національно-визвольних змагань

Виступи учнів.

     Капітан команди «Дослідників» представляє презентацію «Історія української гривні в часи національно-визвольних змагань» (Додаток 4), робить підсумки.

 

Завдання для команд «Поясни слово або словосполучення»

(Додаток 5 – Презентація)

  • Вчитель показує в презентації слова та словосполучення, пов’язані з темою «Історія української гривні в часи національно-визвольних змагань», а учні в командах мають дати письмове тлумачення їх.
  • За точне визначення – 3 бали, за нечітке – 2 бали і менше.

 

  1. Історія української гривни в наш час

Слово вчителя:

    -Отже, розказати про своє дослідження запрошується команда «Художників»..

Виступи учнів.

    Капітан команди «Художників» представляє презентацію «Історія сучасної української гривні» (Додаток 6), робить підсумки. Опісля учасники представляють зразки-проекти грошової одиниці Зубрянської школи і пояснюють використані символи та елементи в них.

 

  1. Підсумок

Слово вчителя:

    Я сподіваюся, що ці знання з історії українських грошей розширили ваш кругозір, прояснили походження назви нашої грошової одиниці та символів, використаних на ній.

    А на завершення, пам’ятайте (Презентація «Вислови про гроші» - Додаток 1):

  •  

Занадто багато людей витрачають гроші,

 яких вони не заробили,

на речі, які їм не потрібні,

тільки для того, щоб вразити людей,

яких вони терпіти не можуть

(Уїлл Роджерс)

  •  

Заробити великі гроші - сміливість,

утримати їх - розумність,

а з гідністю витратити - мистецтво.

(Бертольд Авербах)

  •  

Гроші для людей розумних складають засіб,

для дурнів – мету

(А. Декурсель)

Категорія: учитель року 2016 | Переглядів: 2581 | Додав: lubasupyk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас, Гість!
Субота, 27.04.2024